Penyanyi Shila Amzah tampil berkongsikan pengalaman mistik dan seram ketika bercuti di Pulau Langkawi, Kedah, bersama keluarganya.

Menurut Shila, atau nama lengkapnya Nur Shahila Amir Hamzah, tujuannya ke pulau peranginan itu adalah untuk bekerja serta menemani suaminya, Ubaidillah Zulkefli, yang terlibat dalam sebuah perlawanan bola sepak di Perlis.

Shila menerusi perkongsian di laman Instagram berkata, kejadian itu berlaku ketika dia sekeluarga bermalam di sebuah inap desa di sana.

“Seth (anak) sangat seronok sepanjang percutian ini! Makanan di Langkawi semuanya sedap belaka. Harga pun berpatutan untuk makan beramai-ramai.

“Yang tak seronoknya untuk saya dan suami adalah ‘homestay’ kami di sana ada makhluk halus. Boleh pula dia main cakar dan gegarkan pintu.

“Selepas itu, Ubai pun pergi jengah di tingkap nak lihat siapa yang kacau, sebab percutian kami di Langkawi ini disertai oleh seluruh pasukan bola sepak. Tetapi pintu masih bergegar dan tiada orang di luar,” ceritanya.

Tambah Shila lagi, dia hanya mengetahui perkara itu pada keesokan harinya selepas Ubai menceritakan apa yang sebenarnya terjadi pada malam tersebut.

“Ubai beritahu ia cuma kucing sahaja dan menyuruh saya tidur. Esoknya dalam perjalanan ke Perlis, baru dia beritahu kejadian sebenar,” katanya.

Justeru, Shila mengambil peluang itu untuk menasihatkan semua pengusaha inap desa untuk lebih prihatin terhadap keselamatan dan keselesaan pengunjung, termasuk aspek yang melibatkan gangguan makhluk halus.

“Nasihat saya kepada mereka yang mengusahakan ‘homestay’, kena rajin bersihkan bilik dengan kerap. Kita pula mengandung dan ada bawa anak kecil jadi perkara sebegini perlu diambil kira,” katanya.