Pelakon yang semakin menyinar dalam industri filem tanah air, Trisha Ooi kembali ke layar perak dengan filem aksi terbaharu, “Janna Endoro”.

Menerusi perkongsian video di laman Instagram, Trisha atau nama lengkapnya Reyshqa Aqiera Mohd Nasron Ooi menceritakan tentang perjalanan kerjayanya dalam industri dan pemilihannya dalam filem tersebut.

“Ketika saya mula menempa nama dalam industri filem tempatan pada tujuh tahun lalu, impian saya adalah untuk menjadi seorang pelakon aksi seperti Tan Sri Michelle Yeoh.

“Suatu hari, saya mendapat panggilan daripada Danny X-Factor untuk menyertai uji bakat filem “Janna Endoro”. Watak Janna agak berat kerana dia seorang ibu yang kehilangan anak akibat diculik dan mempunyai seorang suami yang bermasalah.

“Saya pula masih baharu dalam dunia lakonan, jadi watak ini boleh dikatakan agak sukar buat saya. Tambahan pula, saya kena berdialog dalam loghat Kelantan. Jadi saya berasa ragu-ragu dengan diri sendiri,” ujarnya.

Menurut Trisha, dia bernasib baik kerana mempunyai masa untuk belajar bertutur dalam loghat Kelantan serta membuat persiapan rapi kerana penggambaran filem itu terpaksa ditangguhkan akibat pandemik COVID-19.

Antara persiapan dari segi fizikal yang dilakukan oleh pelakon berusia 24 tahun itu adalah senaman di rumah memandangkan dia perlu menjayakan babak-babak pertarungan.

Tambah Trisha lagi, segala persiapan dan penggambaran yang dilakukan di Kota Bharu, Kelantan, pada tahun 2021 berjalan dengan lancar dengan sokongan pihak produksi serta rakan-rakan pelakon.

“Alhamdulillah, penggambaran berjalan dengan lancar dan saya gembira dengan hasil usaha semua pihak, termasuk pelakon lain yang menjayakan filem ini. Mereka sering memberi semangat dan sokongan kepada saya.

“Malah kami turut menerima sambutan yang sangat baik daripada para penonton pada malam gala “Janna Endoro” baru-baru ini.

“Bagi saya, ini adalah satu mimpi yang menjadi kenyataan kerana selama enam hingga tujuh tahun saya berusaha keras, akhirnya saya dapat buktikan bahawa saya telah melakukan yang terbaik,” luah Trisha dengan perasaan sebak.

Justeru, Trisha meletakkan harapan besar agar filem “Janna Endoro” dapat meninggalkan kesan serta mesej-mesej berguna kepada semua penonton yang hadir ke pawagam.

Diterbitkan oleh Double Channel Sdn Bhd, filem ini turut menampilkan Pekin Ibrahim, Wan Hanafi Su, Mohd Asrulfaizal, Josiah Hogan, Zoee Tan, Syed Aiman, Kamarool Yusoff dan ramai lagi.

“Janna Endoro” kini ditayangkan di pawagam seluruh negara sejak 22 Februari 2024.