Pempengaruh dan penyampai radio Fly FM, Arieff Yong membuat kejutan kepada teman wanitanya yang juga pempengaruh dari Sepanyol, Sylvia Good, dengan lamaran setelah dua tahun bercinta.

Menurut Arieff atau nama lengkapnya Arieff Efenddy Yong, dia mengambil tempoh seminggu untuk merancang lamaran itu sebelum memutuskan untuk melakukannya di sebuah panggung wayang pada 10 Februari lalu.

“Saya telah bertunang dengan cinta hati saya pada 10 Februari 2024. Seminggu juga saya merancangnya dan saya turut menempah sebentuk cincin tersuai bertatahkan berlian untuk wanita hebat ini.

“Kemudian saya menghasilkan sebuah video pra-lamaran untuk dimainkan di panggung wayang yang saya sewakan khas untuk lamaran ini.

“Memandangkan ia adalah hari Sabtu, jadi saya meminta Sylvia untuk bersiap bagi melakukan beberapa aktiviti termasuk menonton wayang,” katanya.

Tambah Arieff lagi, dia memilih tarikh 10 Februari sebagai simbolik kepada hari pertama mereka meluahkan perasaan cinta masing-masing.

Pempengaruh itu turut menyediakan jurugambar dan mengajak dua orang kawan rapat Sylvia untuk berada di sana sebagai kejutan.

Arieff yang sebelum itu memberi alasan untuk ke tandas sementara video itu dimainkan di layar lebar, masuk semula ke dalam panggung dengan membawa cincin tanda lamaran.

Terdahulu, Arieff tidak pernah merahsiakan hubungannya dengan Sylvia dan sentiasa terbuka untuk menampilkan tunangnya itu dalam kandungan-kandungan video yang dihasilkan di media sosial.