Penyampai radio Suria FM, Tyzo meluahkan kekesalannya selepas disingkirkan daripada stesen radio berkenaan sebelum kontraknya tamat.

Menurut Tyzo, atau nama sebenarnya Tuah Zolqarnain, penyingkiran itu bukan atas kehendaknya memandangkan dia masih ingin terus bekerja.

“Saya minta maaf, ini bukan keputusan saya. Saya masih lagi mahu bekerja. Saya punya anak, tapi ini bukan kehendak saya.

“Inilah harga yang perlu saya bayar untuk sebuah kemenangan Penyampai Radio Popular, Anugerah Bintang Popular Berita Harian Ke-35 (ABPBH 35),” katanya dalam hantaran Instagram.

Tambah pengendali segmen Suria Petang itu lagi, dia meminta semua pihak agar tidak sewenang-wenangnya memutar belit faktu dan cerita mengenainya.

Dalam perkongsian sama, Tyzo turut memohon maaf kepada semua pendengar setia Suria FM dan rakan sekontinya, Sharifah Shahirah kerana terpaksa meninggalkan stesen radio tersebut.

“Jutaan maaf kepada seluruh pendengar Suria Petang. Buat kak Rara (Shiera), saya akan rindukan bekerja dengan akak. Saya tidak reda pemergian ini.

“Tapi apa daya saya, saya tiada kuasa, saya tiada pilihan. Saya harus pergi, maafkan saya. Selamat tinggal Suria FM,” tulisnya.

Terdahulu, Suria FM mengumumkan khidmat Tyzo selaku penyampai radio di sana telah berakhir pada 12 Januari 2024.

Pengurus Besar Suria FM, Roslinda Abd Majid atau DJ Lin berkata, keputusan dibuat sebagai langkah merangka strategi dan perancangan baharu untuk menghasilkan produk lebih menarik dan segar tahun ini hingga seterusnya.

“Jalinan kerjasama Suria FM bersama Tyzo adalah tempoh kerjasama baik. Kami ucapkan terima kasih atas sumbangan beliau.

“Kami sudah pun merangka strategi dan perancangan baru bagi 2024 dan seterusnya untuk memastikan jenama Suria FM kekal relevan dan terus memenuhi kehendak serta kepuasan pendengar.

“Perkembangan selanjutnya berkenaan program dan strategi Suria FM akan diumumkan dalam masa terdekat.

“Suria menyokong dan percaya serta mendoakan Tyzo akan terus berjaya dalam bidang berkaitan atau bidang lain yang diceburi,” katanya dalam satu kenyataan.