Tanpa mempedulikan kata-kata negatif daripada sesetengah pihak, pelakon Diana Danielle nekad dengan keputusannya untuk menyambung pengajian ke peringkat lebih tinggi.

Diana atau nama lengkapnya Diana Danielle Danny Beeson, berkongsi bahawa dia meneruskan pengajian pada tahap A-Level dan Diploma secara serentak dalam jurusan Biokimia dan Psikologi serta Pengurusan Perniagaan.

“Saya mula belajar kembali. A-Level dan diploma sekali jalan. Sesetengah orang cakap bodoh tetapi saya panggil ini ‘thrist trap’ (perangkap) dalam versi pendidikan.

“Untuk konteks, dulu saya pernah mengambil jurusan Bioteknologi tetapi sangat jauh dengan minat saya sebab ibu yang suruh.

“Sekarang, saya mengambil jurusan Biokimia dan Psikologi dalam A-Level serta Pengurusan Perniagaan bagi diploma.

“Perancangannya, saya akan meneruskan pengajian pada peringkat Ijazah Sarjana Muda dalam jurusan Neurosains dan juga menyambung diploma dalam bidang pemasaran,” katanya menerusi aplikasi X.

Tambah isteri kepada pelakon dan pengarah, Farid Kamil itu lagi, dia dia tidak perlu risau untuk terburu-terburu menghabiskan pengajiannya kerana sudah mempunyai kerjaya yang kukuh.

Malah Diana juga akan berkongsikan hari-hari pahit manisnya sebagai seorang pelajar kepada para pengikutnya di X.

Dalam pada itu, rata-rata peminat mengucapkan tahniah dan selamat maju jaya buat Diana serta mendoakan agar pelakon itu dapat menamatkan pengajiannya dengan cemerlang.

Beralih ke perkembangan lain, pelakon filem “Imaginur” itu bakal kembali ke set penggambaran untuk filem terbaharunya yang belum boleh didedahkan.