Penyanyi tersohor Dato’ Seri Siti Nurhaliza terkejut dan terharu melihat sambutan memberangsangkan terhadap penganjuran konsert Sebuah Epitome Saya Siti Nurhaliza yang akan berlangsung pada tahun hadapan.

Buktinya dilihat menerusi penjualan tiket konsert yang dibuka secara dalam talian semalam telah habis terjual dalam tempoh dua jam sahaja.

Menerusi laman sosial, ramai peminat yang meluahkan kekecewaan kerana tidak berpeluang untuk membeli tiket konsert yang akan diadakan di Axiata Arena, Bukit Jalil, pada 9 Mac 2024 itu.

Tambah Siti lagi, pihaknya juga tidak berjanji untuk menambah hari persembahan kerana tarikh itu sudah menghampiri bulan Ramadan yang dijangka jatuh pada 12 Mac 2024.

“Alhamdulillah. Terima kasih dari lubuk hati terdalam. Maafkan saya kepada yang tak dapat membelinya. Saya minta maaf sedalam-dalamnya. Saya memahami ada yang mencuba dan tidak sempat mendapatkannya.

“Tidak berjanji untuk menambah hari persembahan kerana sudah menghampiri Ramadan dan untuk sehari awal juga tidak, kerana mahu memastikan gerak kerja teknikal dan produksi lancar pada hari yang sepatutnya.

“Ada rezeki di persembahan yang lain nanti. Doakan saya,” katanya menerusi perkongsian di laman Instagram.

Siti turut menjelaskan misi Yayasan Nurjiwa sewaktu memutuskan untuk meneruskan sebuah persembahan atau konsert di Axiata Arena kerana mereka sudah pun membayar sewa sejak awal 2023.

Difahamkan konsert itu sepatutnya dilangsungkan pada bulan Julai lalu namun terpaksa ditangguhkan kerana Siti baru sahaja menjayakan konsert Satu Suara Vol. 3 pada bulan Mei.

“Kami mohon penangguhan dan mendapat tarikh baharu dari pihak Perbadanan Stadium Malaysia dan Axiata pada 9 Mac 2024. Kami sekadar memberi bayangan bahawa bakal ada konsert pada 2024 tanpa mengumumkannya secara terperinci waktu itu.

“Beberapa ketika kami akui terpaksa membuat keputusan dan memikirkan segenap sudut. Kami tidak mahu ada tindakan yang salah, keputusan yang silap lebih-lebih lagi mengadakan konsert atau hiburan, tetapi kami yakin apa yang kami lakukan adalah sebahagian usaha ke arah apa yang kami sudah usahakan,” jelasnya.

Kali terakhir Siti menganjurkan konsert solonya di Axiata Arena, Bukit Jalil adalah pada 2019 menerusi Siti Nurhaliza On Tour Malaysia.

Terdahulu, Siti memberi kejutan kepada para peminat dengan mengumumkan penganjuran Sebuah Epitome Saya Siti Nurhaliza di Axiata Arena, Bukit Jalil, pada 9 Mac 2024.

Tiket konsert berharga RM799 (VIP (Meet & Greet)), RM499 (Platinum), RM399 (Gold), RM299 (Silver) dan RM129 (Bronze) habis terjual semalam menerusi laman sesawang www.klticketing.com.