Biarpun treler “Pendekar Awang: Darah Indera Gajah” sudah pun dilancarkan, namun pengarah bagi filem epik tersebut masih dirahsiakan oleh syarikat produksi Studio Kembara Sdn Bhd.

Menurut pemilik Studio Kembara, Abdul Rahman Mt. Dali, pihaknya hanya akan mengumumkan pengarah filem berkenaan pada malam gala tayangan perdana “Pendekar Awang: Darah Indera Gajah” yang akan berlangsung pada 2 Januari 2024.

“Saya tahu memang soalan ini akan ditanya kepada saya. Saya buat keputusan untuk tak umumkan lagi nama pengarah hari ini. Saya akan dedahkan pada malam tayangan perdana nanti,” katanya menerusi Kosmo!

Abdul Rahman hadir pada majlis pelancaran treler dan muzik tema filem “Pendekar Awang: Darah Indera Gajah” yang berlangsung di Malakat Mall, Cyberjaya, pada malam Selasa.

Dedah Abdul Rahman lagi, pembikinan filem kesinambungan “Mat Kilau: Kebangkitan Pahlawan” itu telah menelan kos perbelanjaan sebanyak RM10 juta.

Terdahulu, Studio Kembara memaklumkan pengguguran Areel Abu Bakar selaku pengarah filem “Pendekar Awang: Darah Indera Gajah” bagi mengekalkan kualiti hasil dan pulangan filem tersebut.

Filem ini menampilkan barisan pelakon hebat tanah air seperti Fattah Amin, Fazura, Amir Ahnaf, Nadhir Nasar, Ali Karimi, Amerul Affendi, Wan Hanafi Su, Heliza Helmi, Hazwani Helmi dan ramai lagi.

“Pendekar Awang: Darah Indera Gajah” akan ditayangkan di pawagam bermula 11 Januari 2024.