Impian ratu balada Ziana Zain untuk mengadakan konsert solo setelah sekian lama akhirnya direalisasikan menerusi penganjuran Ziana Zain Konsert 2024 yang akan berlangsung pada 25 Mei 2024 di Megastar Arena Kuala Lumpur.

Konsert anjuran Anuar Zain Network Sdn Bhd dan Ziana Zain Network Sdn Bhd dengan kerjasama Altus ProHouse ini dibawakan oleh CSA Academy selaku penaja utama.

Perasaan bercampur baur menyelubungi pelantun lagu “Madah Berhelah” ini menantikan detik untuk kembali menghiburkan para peminat setelah lebih 20 tahun.

“Gembira, gementar, sedih pun ada, dan bersyukur kerana penantian yang saya tunggu lama ini, alhamdulillah termakbul juga, walaupun dah lebih 20 tahun.

“Saya bersyukur kerana ramai permintaan bukan sahaja daripada peminat malah daripada rakan-rakan wartawan yang rindu nak melihat saya beraksi.

“Alhamdulillah, dengan sokongan daripada semua pihak akhirnya konsert ini dapat diadakan, katanya menerusi Astro Awani.

Para peminat boleh menjangkakan persembahan lagu-lagu malar hijau nyanyian Ziana pada konsert tersebut seperti “Putus Terpaksa”, “Anggapanmu”, “Berpisah Jua”, “Puncak Kasih”, “Dingin” dan “Kemelut Di Muara Kasih”.

Kali terakhir Ziana, atau nama lengkapnya Siti Roziana Zain, mengadakan konsert solo adalah pada tahun 2001 menerusi konsert Ziana Zain In The Park yang diadakan di World Trade Centre (WTC) Kuala Lumpur.

Tiket berharga RM288 (GOLD), RM488 (PLATINUM), RM688 (DIAMOND), RM888 (VIP 2), RM1,088 (VIP 1) boleh dibeli mulai 15 Disember 2023 jam 10.00 pagi di laman sesawang www.ticket2u.com.my/zianazain.