Stesen radio Suria FM mengumumkan Kai Hassan sebagai penyampai radio baharu di konti mereka bagi menggantikan Shuib menerusi segmen Morning Morning Suria bermula Selasa.

Pengurus Besar Suria FM, Roslinda Abdul Majid atau DJ Lin yakin bahawa kemasukan Kai Hassan sebagai penyampai baru di Suria FM dapat membawa impak baharu kepada stesen radio tersebut.

“Kai akan diberikan pendedahan dan pengalaman untuk mengendalikan semua segmen utama di Suria FM, iaitu Morning Morning Suria, Gaya Suria, Suria Petang dan Suria Cinta.

“Diharapkan kemasukan Kai Hassan sebagai antara tunggak utama barisan penyampai Suria FM, akan membawa impak lebih baik dan positif dalam mengukuhkan lagi pasukan kami di tahun 2024,” ujarnya.

Dalam pada itu, DJ Lin turut mengucapkan rasa syukur dan terima kasih kepada Kai kerana sudi menjadi sebahagian daripada keluarga Suria FM sekaligus berharap ianya mampu meningkatkan kualiti stesen radio tersebut.

Untuk rekod, kerjaya Kai atau nama lengkapnya Abdul Karim Hassan, bermula di Manis FM pada 2017, sebelum bertukar ke Best FM pada 2020, dan kemudian meneruskan tugasnya sebagai penyampai radio Molek FM pada 2022.