Penyanyi dan pelakon Kaka Azraff masih menantikan penjelasan daripada Warner Music Malaysia selepas kontraknya di syarikat rakaman itu ditamatkan tanpa sebarang penjelasan yang munasabah.

Kaka atau nama lengkapnya Nor Atiqa Noor Azraff mengadakan sidang media bersama peguamnya iaitu Tetuan Amelda Fuad Abu & Aidil pada malam Rabu bagi menjelaskan perkara tersebut.

Tambah pelantun lagu “Gila” itu lagi, dia juga telah berjumpa dengan pihak Warner Music Malaysia dan diminta untuk menandatangani surat penamatan kontrak pada 30 November lalu.

“Saya sudah terima surat penamatan kontrak dan kalau ia betul, saya akur, tetapi saya terkilan kerana alasan kenapa tindakan itu dibuat langsung tidak dinyatakan.

“Apa yang mereka nyatakan dalam surat penamatan kontrak itu haruslah diperhalusi dengan peguam-peguam saya terlebih dahulu. Saya juga tidak menandatangani surat itu kerana saya rasa ia berat sebelah.

“Saya belum terfikir untuk mengambil tindakan undang-undang, tetapi kalau boleh saya mahu minta secara rasmi beritahu sebab saya diberhentikan,” katanya.

Difahamkan, kontrak Kaka bersama Warner Music Malaysia sepatutnya berakhir pada April 2024, namun akan ditamatkan lebih awal dan berkuat kuasa pada 31 Disember ini.

Terdahulu, Warner Music Malaysia mengeluarkan kenyataan bahawa kontrak Kaka telah ditamatkan susulan penyanyi itu menggunakan bahasa kasar ketika membalas mesej pempengaruh dan pelakon Australia pro-Israel, Nathaniel Buzolic menerusi laman Instagram.

Malah Kaka turut dilemparkan kecaman oleh netizen pro-Israel selepas profil dirinya dipaparkan menerusi laman web dan akaun media pro-Yahudi, Jew Hate Database.