Pelakon Roy Azman mengalami trauma sehingga demam apabila kereta yang dinaikinya bersama isteri dan anak bongsu rentung dijilat api dalam insiden yang berlaku di Lebuhraya Utara Selatan pada malam Ahad.

Roy atau nama sebenarnya, Zairosminan Abdul Rahman berkata, ketika insiden itu berlaku, dia dan keluarga berada dalam perjalanan dari Puncak Alam untuk pulang ke rumah mereka di Bandar Seri Putra.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, Roy meluahkan rasa syukur kerana dia bersama isteri dan anak bongsu sempat menyelamatkan diri selepas memberhentikan keretanya di tepi jalan.

“Syukur Alhamdulillah, saya, isteri dan anak-anak sempat menyelamatkan diri. Kereta itu baru diambil dari bengkel di Ampang pada petang sama selepas siap ‘overhaul’, kemudian kami keluar makan dengan kawan-kawan di Puncak Alam.

“Ketika dalam perjalanan, kami tidak nampak ada api sehinggalah ada kereta yang hon kami, kerana api berada di belah belakang dan bawah kereta.

“Ketika nak berhenti, brek pula tak berfungsi. Nasib baik brek tangan masih berfungsi dan dapat berhenti di tepi jalan. Ketika itu api juga semakin marak dan saya segera keluarkan isteri dan anak bongsu saya,” katanya.

Dalam pada itu, Roy turut memohon maaf kerana tidak dapat menjawab mana-mana panggilan daripada rakan-rakannya susulan insiden tersebut.

“Kepada rakan-rakan yang menghubungi saya, minta maaf sangat sebab saya tak dapat jawab panggilan. Selepas kejadian itu, saya demam.

“Terima kasih buat semua yang mendoakan keselamatan saya dan keluarga. Terharu dengan keprihatinan anda semua. Moga kalian sentiasa berada dalma rahmat Allah. Amin,” katanya.