Penyanyi Hael Husaini bakal membuka lembaran baharu pada tahun 2024 dengan pelancaran album sulungnya berjudul “ANTONIM (Part I)” yang dijadualkan pada 5 Januari depan.

Album itu memuatkan enam buah lagu nukilan barisan komposer ternama tanah air seperti Ezra Kong, Omar K, Iqie Hugh, Hanis Rafi, Firdaus Rahmat dan Hael sendiri.

Menurut Hael, proses pembikinan untuk album itu bermula sejak tiga tahun lalu, di mana dia telah merakamkan 20 buah lagu (demo).

Walau bagaimanapun, atas perbincangan dengan syarikat rakaman dan produksi, hanya 10 buah yang disenarai pendekkan serta beberapa buah lagu lama yang diberi susunan semula.

“Dalam album “ANTONIM (Part I)” menampilkan lagu-lagu seperti “Diam”, “Usia”, “Kejora”, “Please”, “Hero” dan “Sama Seperti Dulu” (versi orkestra).

“Sebanyak empat buah lagu daripada album ini dipilih kerana menjadi lagu tema bagi sebuah drama bersiri terkenal yang saya lakonkan baru-baru ini, manakala dua lagu lagi belum pernah diperdengarkan kepada umum,” katanya dalam satu kenyataan.

Tambah pemilik nama lengkap Hal Husaini Razmi itu lagi, album itu turut menjadi signifikasi perjalanan kerjayanya dalam industri hiburan tanah air selama 17 tahun.

Terdahulu, Hael telah melancarkan lagu dan video muzik “Diam” pada 22 Disember lalu.