Segala spekulasi mengenai hubungan pasangan selebriti Mawar Rashid dan Raf Yaakob berakhir apabila mereka membuat keputusan untuk berpisah atas dasar tiada lagi persefahaman.

Perkara itu disahkan oleh pemilik nama lengkap Wan Mawar Shaputri Wan Abdul Rashid itu sendiri menerusi perkongsian di Instagram Story, pada Khamis.

Walaupun bersetuju untuk membawa haluan masing-masing, namun Mawar menjelaskan mereka masih mengekalkan hubungan baik demi anak-anak.

“Kami bersetuju berpisah atas dasar tiada lagi persefahaman. Bagaimanapun, hubungan saya dengan Raf masih lagi baik dan akan terus kekal begitu.

“Tumpuan kami kini hanya untuk memberi kasih sayang dan sokongan sepenuhnya kepada anak-anak.

“Kerjasama dalam menjalankan tugas sebagai ibu bapa adalah sangat penting dan itu yang kami lakukan bersama ketika ini, Insya-Allah,” tulisnya dalam kenyataan tersebut.

404050835 882767089996213 1181488735432499028 n

Dalam pada itu, Mawar berharap pihak media dan orang ramai memahami keadaan mereka serta menghormati keputusan yang telah dibuat oleh pasangan tersebut.

“Kami berharap pihak media dapat menghormati bahawa ini adalah satu-satunya kenyataan yang kami keluarkan.

“Kepada pengikut, kami berharap anda dapat mendoakan yang baik-baik buat kami. Harap tidak membuat sebarang spekulasi atau menyebarkan cerita negatif.

“Kami sangat terkesan dan berasa kesal kerana terpaksa berkongsi berita ini dengan anda semua. Namun ini adalah yang terbaik buat kami berdua,” katanya.

Mawar mengakhir perkongsian itu dengan ucapan penghargaan buat semua pihak yang sentiasa memberi sokongan serta kata-kata positif buat mereka.

Untuk rekod, Mawar dan Raf mendirikan rumah tangga pada 9 November 2017.

Hasil perkahwinan, pasangan itu dikurniakan tiga cahaya mata, Raden Muhammad, Raden Seri Rosabella Cinta dan Raden Seri Riyanna Sayang.