Pelakon dan usahawan Fazura melakar sejarah tersendiri apabila melancarkan koleksi tudung baharu hasil kolaborasi jenama Tudung Fazura bersama stesen televisyen TV3 di bawah Purple Label buat julung kalinya.

Kolaborasi yang dinamakan ‘Akasia’ itu dihasilkan sebagai tanda kemunculan semula Fazura atau nama lengkapnya Nur Fazura Sharifuddin, di kaca televisyen menerusi sebuah drama bersiri tidak lama lagi.

Fazura menerusi perkongsian di laman Instagram, menzahirkan rasa teruja dan syukur tidak terhingga kerana pelancaran kolaborasi itu berjalan dengan lancar.

“MasyaAllah tabarakallah. Saya teruja dan bersyukur dengan kolaborasi pertama Tudung Fazura bersama TV3 yang dinamakan ‘Akasia’ sempena kembalinya saya ke kaca televisyen tidak lama lagi.

“Terima kasih buat semua yang sentiasa mendoakan saya, semoga dikembalikan buat ‘darlings’ sekeluarga, amin! Syabas saya ucapkan buat keseluruhan kumpulan FAZURA,” katanya.

Tambah Fazura lagi, jenama FAZURA mengambil peka dan belum pernah berkolaborasi dengan mana-mana jenama antarabangsa dan berharap dapat meneruskan kolaborasi sebegitu pada masa akan datang.

“Teruja kami bergabung serta memperkasakan syarikat dan jenama tempatan justeru menyumbang terus kepada peningkatan ekonomi negara.

“Mudah-mudahan lebih banyak kolaborasi membina sebegini akan kami teruskan,” katanya.

Koleksi tudung ini didatangkan dengan 10 corak bermotifkan bungaan dan bertemakan cat air, setiap satunya menggambarkan perwatakan wanita yang lembut, berhati cekal dan berani.