Penyanyi dan pelakon Elizabeth Tan sedia untuk membuat kemunculan semula dalam industri muzik tanah air setelah lama tidak melancarkan lagu baharu.

Menurut Elizabeth, mengikut perancangan, dia bakal melancarkan tiga buah lagu baharu pada Januari, April dan Julai tahun hadapan.

“Beberapa tahun ini saya fokus pada lakonan dan saya mahu fokus untuk mengeluarkan lagu pada tahun depan. Setakat ini, sudah ada tiga single, iaitu dua bahasa Melayu dan satu bahasa Inggeris.

“Saya nak menyanyi sebab nak kembali berhubung dengan peminat. Menyanyi adalah platform yang bagus untuk saya berjumpa ramai orang. Saya hanya mahu berseronok atas pentas,” katanya menerusi BH Online.

Tambah Elizabeth lagi, dia turut berdepan kerisauan melampau atau ‘anxiety’ ketika membuat persembahan di atas pentas sehingga memaksanya mengambil tempoh berehat daripada nyanyian.

Dalam perkembangan lain, Elizabeth dilihat aktif dalam dunia lakonan dan bakal tampil menerusi drama bersiri Viu Original “W: Two Worlds”, yang diadaptasi daripada drama bersiri Korea dengan tajuk sama.

Selain Elizabeth, drama itu turut dibintangi Hun Haqeem, Daiyan Trisha, Faizal Hussein, Mierul Aiman, Tony Eusoff dan Shahkimin.

“W: Two Worlds” mula ditayangkan pada 30 November ini menerusi platform penstriman Viu.