Penyanyi baharu, Eriza, mempertaruhkan bakat nyanyiannya dengan melancarkan lagu pertamanya yang berjudul, “Demi Kasih” di bawah syarikat rakaman D’Ayu Music.

Eriza, atau nama sebenarnya Ismar Eriza Allya, mendedahkan bahawa pemilihan lagu itu adalah hasil daripada minat mendalamnya terhadap genre muzik balada.

“Saya memilih lagu ini sebagai lagu pertama kerana saya sangat sukakan muzik balada dan mahu
mencubanya.

“Lagu-lagu balada mempunyai daya ungkapan emosi mendalam yang membuatkan saya tertarik dengannya,” kata Eriza.

Penyanyi berusia 21 tahun itu turut menyatakan lagu “Demi Kasih” karya komposer dan penulis lirik, Dato Ayu Omel, itu mempunyai jiwa dan emosi tersendiri.

Demikian itu, Eriza meletakkan harapan agar lagunya mampu menawan hati para pendengar, terutama mereka yang mengalami situasi yang sama seperti mesej di dalam lagu tersebut.

“Ketika mendengar demo lagu tersebut, hati saya terus tertarik pada lirik dan melodinya. Saya suka bagaimana penulis lirik menggambarkan jiwa seorang wanita yang melalui detik sukar dalam hidupnya apabila terpaksa melepaskan seorang lelaki yang banyak berkorban untuknya,” katanya.

Walaupun masih menuntut pelajaran di sebuah universiti tempatan, Eriza membuktikan dirinya mampu menguruskan masanya dengan baik dan menganggap perjalanan ini sebagai liku-liku yang perlu dilaluinya dalam meniti kerjaya dalam industri muzik tanah air.

Lagu “Demi Kasih” telah dilancarkan pada 13 Oktober lalu di semua platform penstriman digital bersama video muziknya yang dilancarkan di saluran Youtube D’Ayu Music.

Dalam perkembangan lain, Eriza yang sebelum ini tampil menerusi filem “Harum Malam” arahan Dain Said bakal membintangi sebuah filem baharu yang dijangka tayang pada tahun hadapan.