Penyanyi Shila Amzah akui berdepan tekanan hingga mengalami keletihan fizikal, mental dan emosi, atau ‘burn out’ yang menyebabkan dia mulai meragui kerjayanya sebagai penyanyi.

Pemilik nama lengkap Nurshahila Amir Amzah itu menjawab kata-kata semangat yang diberikan oleh seorang peminat menerusi hantaran balas di laman Instagram Story baru-baru ini.

“Saya sangat ‘burnout’. Saya tidak pasti jika saya membuat keputusan yang tepat berhubung kerjaya saya.

“Saya lebih banyak mempersoalkan diri sejak kebelakangan ini dan tidak tahu cara untuk memperbaikinya,” katanya.

shilaamzah

Pelantun lagu “Jauh Hati” itu bagaimanapun tidak menyatakan punca dia berdepan perasaan sebegitu dan telah memadam perkongsian tersebut.

Terdahulu, nama Shila tular di media sosial kerana berlaku ketidak sefahaman dalam keluarganya, selepas adiknya, Syada memuat naik hantaran rumah sewa disebabkan bakal dihalau keluar dari rumah yang diduduki bersama ibu mereka.

Malah, Shila turut mendedahkan dirinya bekerja sejak kecil selain tidak memegang kad bank serta kad pengenalan sehingga berumur 28 tahun.

Peserta program Famili Duo musim ketiga (FD3) itu juga kurang menyerlah dan gagal meraih perhatian juri selepas membuat persembahan pada minggu ketiga bersama adiknya, Amir Syahir.