Stesen radio Suria FM dan ERA berjaya meraih pengiktirafan The Malaysia Book of Records sebagai ‘Kolaborasi Rangkaian Radio Silang Pertama untuk Menyiarkan Siaran yang Sama Secara Serentak’ menerusi penjenamaan ERA Suria, Disini Segalanya Terkini diinspirasikan oleh CelcomDigi.

Bersiaran secara langsung pada Isnin dari jam 6.00 pagi hingga 10.00 pagi, siaran serentak yang pertama kali berlaku dalam sejarah penyiaran radio Malaysia itu menggabungkan segmen pagi ‘Morning Morning Suria’ dan ‘3 Pagi ERA’.

Penyampai radio Suria FM iaitu Ajak, Shuib, Suraya, bersama penyampai radio ERA, Nabil, Azad dan Radin mengelolakan siaran itu dengan membincangkan topik ‘Dulu Kawan, Sekarang Lawan & Dulu Lawan, Sekarang Kawan’.

ANNOUNCERS

Pengurus Besar Suria FM, Roslinda Abd Majid, atau lebih dikenali sebagai DJ Lin, bersyukur atas pengiktirafan dan mengabadikan ia sebagai sebuah sejarah dalam industri radio Malaysia.

“Mudah-mudahan ia mampu memberi inspirasi kepada penggiat industri radio yang lain untuk mengambil pendekatan yang sama mungkin dalam cara yang berbeza untuk terus memeriahkan industri ini agar terus berkembang maju.

“Diharapkan melalui jalinan kerjasama bersama ERA, mampu menghasilkan satu perpaduan yang lebih utuh dan semoga lebih banyak kolaborasi di masa mendatang.

“Suria FM akan terus memberi sokongan kepada segala inisiatif baik yang mampu memberikan impak positif kepada masyarakat khususnya buat para pencinta radio.

“Sekali lagi, kami amat berbesar hati dan ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada ERA atas jalinan kerjasama baik ini,” katanya.

Snapinsta.app 394073442 879820890212785 1979668108739863147 n 1080
Hani Fadzil bersama DJ Lin

Dalam pada itu, Pengurus Kandungan ERA, Hani Fadzil berharap kolaborasi ERA dan Suria FM ini terus menjadi perintis dalam mengubah landskap audio tempatan.

“Kami berterima kasih kepada semua rakyat Malaysia atas sokongan mereka. Terima kasih juga kepada Malaysia Book of Records atas pengiktirafan yang diberikan dan diharap semua rakyat Malaysia dapat menikmati pilihan radio yang pelbagai dan relevan daripada kami,” katanya.

Majlis penyampaian sijil rasmi The Malaysia Book of Records itu telah disampaikan oleh Penolong Pengurus Pemasaran MBR, Jeska Seah, Perunding Rekod Kanan MBR, Siti Hajar Binti Johor dengan bersaksikan lebih 170,000 penonton.