Pelakon, Aniq Suhair nekad untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap individu yang menjatuhkan nama dan reputasinya atas tuduhan tidak berasas yang dimuat naik di media sosial.

Perkara itu susulan tindakan seorang individu yang mendakwa Aniq, atau nama lengkapnya Muhammad Aniq Suhair Mohd Salleh, telah menghamilkan seorang wanita seperti yang tular baru-baru ini.

Pelakon drama “Sekali Lagi Cinta Kembali” itu akhirnya tampil bersuara menerusi kenyataan yang dimuat naik di laman Instagram.

“Saya sedia maklum dengan apa yang sedang tular dalam media sosial dalam beberapa hari ini.

“Saya juga ingin menyatakan bahawa dakwaan yang dilemparkan adalah satu tindakan berniat jahat untuk merosakkan reputasi dan nama baik saya.

391692382 18391383394019912 8619123404807525563 n

“Saya sudah mengarahkan peguam untuk mengambil tindakan sewajarnya untuk melindungi hak dan menjaga nama baik saya dan keluarga, termasuklah memulakan tindakan saman.

“Atas nasihat peguam, saya tak dapat beri komen lanjut kerana akan menjejaskan proses undang-undang. Saya juga akan membuat laporan polis dalam masa terdekat. Terima kasih,” katanya.

Terdahulu, nama Aniq tular di laman TikTok dan X apabila seorang wanita mendakwa pelakon itu enggan bertanggungjawab selepas menghamilkannya.

Malah, Aniq juga didakwa meminta wanita berkenaan untuk menggugurkan kandungannya.