Pelakon Riena Diana terkilan apabila video yang memaparkan mukanya disepak ketika melakukan aktiviti arung jeram atau ‘water rafting’ dimuat naik di media sosial.

Riena, atau nama lengkapnya Nur Qamarina Diana Zulreal, mendedahkan perbuatan itu dilakukan oleh pengusaha aktiviti arung jeram itu sendiri untuk dijadikan kandungan.

“Saya tak rasa saya suka diaibkan dan dijadikan bahan lawak bila kaki kena di muka. Kejadian itu sangat sakit dan saya memang tak gembira.

“Tambahan pula ia bukan satu ulasan dan saya bayar untuk menyertai ‘water rafting’. Saya tak suka normalisasikan budaya-budaya buli ini kalau awak rasa ‘kandungan’ sebegini boleh naikkan jualan.

Lebih mengecewakan, individu itu juga tidak meminta maaf kepada Riena dan berdiam diri sebelum memuat naik video berkenaan di media sosial.

“Sila padam video itu dan buat permohonan maaf secara terbuka memandangkan awak kongsi muka saya kepada umum. Ia memang tak kelakar,” tegasnya.

Menerusi video itu, rakit yang dinaiki oleh Riena terlanggar sebuah batu besar sebelum rakan pelakonnya, Syazuwan Hassan, tidak sengaja tersepak mukanya akibat hentakan kuat itu.

Bagaimanapun, Riena tidak menunding jari kepada Syazuwan, sebaliknya menegur tindakan pengusaha aktiviti arung jeram itu yang mengetawakannya dan menyebarkan video berkenaan kepada umum.

Dalam pada itu, Riena turut berterima kasih kepada semua pihak yang mengambil berat tentang keadaannya selepas membuat pendedahan tersebut.

“Saya rasa sudah tiba masanya untuk saya pertahankan diri sendiri kalau perkara itu membuatkan saya berasa tidak selesa pada masa akan datang.

“Syarikat itu hanya meminta maaf dan telah memadam video tersebut. Tak mengapa, saya memilih untuk meneruskan hidup dari insiden ini,” katanya.

Justeru, Riena berharap orang ramai dapat mengambil iktibar dan pengajaran daripada insiden yang menimpa dirinya itu kerana ia bukanlah sesuatu yang sesuai dijadikan bahan jenaka.