Penyanyi Naqiu tampil membuat permohonan maaf secara terbuka selepas menerima kecaman wargamaya ekoran aksi mesra bersama penyanyi, Misha Omar di pentas All Stars Gegar Vaganza (ASGV), pada Ahad.

Naqiu atau nama lengkapnya Wan Naqiuddin Mohd Najib, mengakui akan kekhilafannya dan tidak mahu menunding jari kepada mana-mana pihak termasuk rakan duetnya itu.

“Saya mohon maaf atas kekhilafan saya. Aksi itu berlaku secara spontan di atas pentas dan saya tidak akan mempertahankan diri untuk mendakwa aksi mesra itu untuk mendapatkan rasa dalam nyanyian.

“Saya baru sedar, perkara itu tidak sepatutnya berlaku selepas selesai buat persembahan. Sebagai penyanyi, saya sepatutnya lebih peka dengan sensitiviti masyarakat kita,” katanya menerusi Harian Metro.

Tambah Naqiu lagi, sebagai seseorang yang sudah mendirikan rumah tangga, dia juga enggan mencetuskan kontroversi dengan Misha yang juga bergelar isteri orang.

Bekas penyanyi kumpulan Boboy itu menganggap insiden tersebut sebagai satu pengajaran dan berjanji untuk tidak mengulangi kesilapan sama pada minggu-minggu berikutnya.

Terdahulu, Naqiu dan Misha menerima pujian daripada barisan juri selepas mempersembahkan lagu “Aku Dan Dirimu” nyanyian asal Ari Lasso dan Bunga Citra Lestari secara langsung di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA).

Bagaimanapun, aksi kedua-dua penyanyi itu berpegangan tangan yang berlaku secara spontan menimbulkan rasa kurang senang dalam kalangan penonton dan wargamaya.