Sempena meraikan Bulan Kopi Antarabangsa, McCafé dengan kerjasama Leo Burnett Malaysia melancarkan lagu klasik nyanyian Primadona Puan Sri Saloma, “Kopi Susu” yang disunting dengan sentuhan moden yang lebih segar dan menarik.

Lebih mengujakan, lagu dan video muzik yang diberi judul “Vibe Kopi Susu” itu menampilkan gandingan penyanyi rap SonaOne bersama penyanyi dan pelakon Daiyan Trisha buat julung kalinya.

“Kami ingin menghasilkan sebuah melodi yang segar dan relevan untuk didengari masa kini, pada masa yang sama, memberi penghormatan kepada nuansa muzik Saloma.

“Inspirasinya sudah ada – Kopi Susu adalah minuman kegemaran rakyat Malaysia dari generasi ke generasi, dan sentuhan McCafé menambah suasana baharu, ‘rasa’ baharu yang tidak lapuk dek zaman dan terkini.

“Lagu ini pada asasnya adalah gabungan rasa klasik dan moden,” ujar SonaOne menerusi Marketing Interactive.

Dalam pada itu, Geng Ceria McCafé sedang melakukan siri jelajah di beberapa lokasi serata Semenanjung sepanjang Oktober hingga November ini.

Pengunjung juga berpeluang untuk menebus kopi McCafé secara percuma serta menyertai pelbagai aktiviti menarik yang dianjurkan oleh Geng Ceria McCafé.