Pelakon Janna Nick mengakui dihantui perasaan bimbang bercampur takut melontarkan dialog-dialog kesat ketika menjalani penggambaran drama “Surat Dari Tuhan” di Tanah Suci Makkah dan Madinah.

Janna atau nama lengkapnya, Nurul Jannah Muner, yang memegang watak Misha, menantu jahat sehingga sanggup mendera ibu mentuanya, menganggap watak itu adalah watak paling jahat pernah dibawanya.

“Bila saya dapat tahu penggambaran drama ini akan dijalankan di Tanah Suci Makkah dan Madinah, saya rasa takut sangat sebab watak Misha yang saya bawakan sangat jahat.

“Bayangkan betapa mencabarnya saya perlu galas tugas itu sebab kita tahu kata-kata adalah doa tanpa hijab di sana. Saya berlakon dalam ketakutan. Bimbang tersalah buat atau terbawa-bawa watak itu.

“Jadi, saya banyak beristighfar setiap kali ada adegan yang keluarkan kata-kata kesat,” katanya.

Walau bagaimanapun, Janna menjelaskan drama “Surat Dari Tuhan” sarat dengan mesej yang positif dan berharap ia dapat menjentik hati penonton.

“Sepanjang penglibatan dalam seni, ini merupakan watak paling jahat pernah saya bawa. Namun, dalam hati saya kasihan dengan watak Misha.

“Saya harap drama ini dapat sampaikan mesej mendalam kepada penonton,” katanya.

Selain Janna, drama 30 episod itu turut dibintangi pelakon Shukri Yahaya, Ummi Nazeera, Sheila Mambo, Trisha Ooi, Qistina Raisah dan Wanns Ahmad.

Diarahkan oleh Pali Yahya, “Surat Dari Tuhan” kini bersiaran di slot Samarinda TV3, setiap Isnin hingga Khamis pada jam 10 malam, sejak 30 Oktober lalu.