Penyanyi Aril Pilus menzahirkan rasa syukur apabila isteri, Puteri Erma Edlinda selamat melahirkan cahaya mata mereka yang kedua pada jam 10.20 pagi Isnin.

Bagaimanapun, isterinya perlu menjalani pembedahan kecemasan membuang rahim akibat fibroid dan pendarahan yang banyak selepas bersalin.

Aril kemudiannya memaklumkan bahawa pembedahan itu berjalan lancar namun isterinya masih dipantau di Unit Rawatan Rapi (ICU) sebuah hospital swasta di ibu negara.

“Assalamualaikum, syukur atas kurniaan Allah SWT, isteri saya selamat melahirkan bayi kami pada jam 10:20 pagi Isnin.

“Alhamdulillah, walau bagaimanapun, keadaan isteri saya masih belum stabil, kesan daripada pendarahan yang tak berhenti akibat daripada ketumbuhan (fibroid) yang melekat dibahagian servik dan rahim.

“Setelah mendapat nasihat daripada doktor, isteri saya sekali lagi dimasukkan kedalam OT untuk proses pembuangan fibroid dan rahim,” jelasnya.

391669048 18402758803057705 3929570917025574090 n

Dalam perkongsian terbarunya, Puteri meluahkan rasa syukur kerana keadaannya bertambah baik dan bayinya berada dalam keadaan selamat.

Malah Puteri turut berkongsi cerita mengenai pengalamannya ketika pertama kali masalah kesihatannya dikesan sebelum disahkan hamil anak kedua.

Ekoran itu, Puteri perlu berulang alik dari Kuala Lumpur ke Kota Bharu, Kelantan, bagi menjalani pemeriksaan dan rawatan.

Puteri bagaimanapun bersyukur kerana dikurniakan rezeki untuk membesarkan dua orang anak dan berterima kasih kepada semua pihak yang mendoakan kesihatannya.

Untuk rekod, Aril dan Puteri mendirikan rumah tangga pada 20 Disember 2013 dan dikurniakan anak lelaki sulung, Tun Adriel Mikael, yang kini berusia lapan tahun.