Penerbit Astro Shaw mengumumkan akan menyalurkan RM1 dari setiap pembelian tiket filem “Gemencheh Boys” ke Akaun Amanah Kemanusian Rakyat Palestin bermula Isnin. 

Penerbit Eksekutif “Gemencheh Boys” merangkap Naib Presiden, Ketua Astro Shaw dan Perniagaan Melayu Nusantara, Raja Jastina Raja Arshad berkata, inisiatif sumbangan ini adalah bagi membantu  rakyat Palestin yang kini berada dalam kesengsaraan gara-gara kezaliman tentera Zionis.

“Kami berharap pelaksanaan usaha ini dapat mempamerkan kebersamaan seluruh masyarakat terhadap perjuangan Palestin.

“Semoga bantuan ini dapat meringankan beban mereka yang terkesan di bumi Gaza,” katanya dalam satu kenyataan. 

Gemencheh Boys RM1Dari Pembelian

“Gemencheh Boys” terbitan Astro Shaw bersama GV Corporate Advisory dan SOL Pictures telah mula ditayangkan di pawagam seluruh Malaysia, Singapura dan Brunei sejak 26 Oktober lalu.

Filem ini mengisahkan sekumpulan kanak-kanak digelar ‘enam jahanam’ sewaktu zaman persekolahan kerana kenakalan mereka yang sering diperkatakan oleh penduduk kampung.

Demi menjadikan mereka manusia berguna, Cikgu Azman berusaha membimbing dan mendorong mereka menyertai pasukan kriket sekolah, sekaligus mengubah kehidupan mereka.

“Gemencheh Boys” dibintangi pelakon Pekin Ibrahim serta enam pelakon kanak-kanak iaitu Aqil Yaya, Syed Ahmad, Ayiet Harith, Kimi Norais, Izzue Deen dan Amir Kuziq sebagai tunggak utama.

Turut menguatkan filem ini ialah pelakon Dato’ Ahmad Tamimi Siregar, Zaidi Omar, Farah Ahmad, Azman Hassan, Kamal, Rezuan, Ieda Moin, Fara Fauzana, Arumugam A/L Vedan dan ramai lagi.