Pengumuman pengacara sensasi Elly Mazlein meletakkan jawatan sebagai pengacara tetap program realiti All Stars Gegar Vaganza (ASGV) hari ini mengejutkan ramai pihak.

Perkara itu disampaikan menerusi kenyataan rasmi daripada stesen televisyen Astro dan disahkan oleh Naib Presiden Strategi Pembangunan Kandungan Hiburan Melayu Astro, Raqim Ahmad.

Difahamkan, Elly yang terkenal dengan gelaran Kak Lina Pom Pom membuat keputusan tersebut atas sebab-sebab peribadi.

“Selepas memberi pertimbangan secara teliti, dengan rasa berat hati Astro ingin mengumumkan pengunduran Kak Lina (Elly Mazlein) dari program ASGV atas hal peribadi.

“Walaupun berasa sedih, pihak Astro menghormati keputusan terbabit.

“Pihak Astro ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada Kak Lina atas kesungguhan dan komitmen yang diberikan sepanjang sepanjang siaran All Stars Gegar Vaganza,” katanya.

Dalam kenyataan sama, Elly turut memohon maaf kerana tidak dapat meneruskan perjuangannya bersama dua pengacara tetap ASGV yang lain iaitu Nabil Ahmad dan Jihan Muse.

“Kak Lina ingin mengambil kesempatan ini juga untuk mengucapkan terima kasih kepada semua yang menyokong Kak Lina sepanjang siaran All Stars Gegar Vaganza.

“Sesungguhnya Kak Lina amat menghargainya.

“Insya-Allah, kita doakan rancangan All Stars Gegar Vaganza terus berjaya dan Kak Lina berharap agar peminat-peminat kekal menyokong semua bintang GV yang bertanding,” katanya.