Pelakon Tiz Zaqyah menziarahi Abdur Rahman Amir Ruddin yang kehilangan enam orang ahli keluarganya akibat kemalangan di Kilometer 5, Jalan Segamat-Kuantan, Jumaat lalu.

Menerusi perkongsian Tiz, atau nama sebenarnya Siti Zaqyah Abdul Razak, dia berkesempatan untuk bertemu remaja berusia 19 tahun itu di kediaman ibu saudaranya di Muar, Johor.

“Alhamdulillah dapat juga rezeki melawat adik Rahman petang tadi di rumah makciknya di Muar. Alhamdulillah, ramai juga yang datang melawat.

“Terima kasih juga kepada yang menderma. Semoga Allah swt permudahkan semuanya untuk adik Rahman,” titipnya ringkas.

Rata-rata orang ramai turut berterima kasih kepada pelakon drama “Nur Kasih” itu atas sikapnya yang prihatin terhadap remaja tersebut.

Abdur Rahman adalah anak sulung kepada pasangan Amir Ruddin Ismail, 46, dan Norahimah Noor Muhamad yang terbunuh bersama empat lagi adiknya, Fatimatulzahrah, Seri Khadijah Aqilah, Rufaidatul Asyariyah dan Muhammad Assyakrawi.

Sementara itu, adik kepada Abdur Rahman, iaitu Abdullah, kini masih ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Segamat.

Kemalangan itu berpunca daripada sebuah lori pasir yang hilang kawalan lalu memasuki laluan bertentangan dan bertembung dengan kereta dinaiki mangsa.

Jenazah enam sekeluarga itu selamat disemadikan dalam satu liang lahad di Tanah Perkuburan Islam Ubudiah, Parit Jawa, kira-kira jam 4.50 petang Sabtu.