Pengacara dan pelakon terkenal, Che Puan Sarimah Ibrahim mendedahkan detik hitam yang pernah berlaku dalam hidupnya apabila berdepan gangguan seksual dalam industri seni tempatan.

Menurut Sarimah, perbuatan keji itu dilakukan oleh kru sebuah rancangan hiburan, yang berpura-pura membetulkan mikrofon dan kemudian mengambil kesempatan memegang bahagian dadanya.

Lebih teruk lagi, individu yang berstatus suami orang itu turut mengugut untuk menamatkan kontrak Sarimah jika pelawaannya untuk pergi bercuti bersama tidak diterima.

“Saya terpaksa senyum seolah-olah tidak terkesan dengan situasi itu. Dia sempat memuji saya cantik ketika itu. Dia juga kata kami akan nampak hebat jika bersama tapi dia sudah berkahwin.

“Saya menolak pelawaannya untuk pergi bercuti dan saya kata tidak mengapa, saya akan bayar percutian saya sendiri, saya bukan tiada duit,” katanya menerusi Kosmo!

Selain itu, Sarimah turut mendedahkan perbuatan seorang pengarah yang memintanya untuk mengenakan pakaian seksi di hadapan individu itu dalam sebuah bilik.

Namun, Sarimah mempersoal serta menolak permintaan pengarah itu dan tidak lagi menerima tawaran seterusnya.

Bagaimanapun, pelakon filem “Apokalips X” itu percaya dengan rezeki lain yang mendatang.

Dalam perkembangan lain, Sarimah bakal tampil dalam drama bersiri Astro Originals berjudul “Riot!”, yang mengetengahkan isu gangguan seksual dalam kalangan pelajar universiti.

Drama itu turut dibintangi Nelissa Nizam, Mia Sara Shauki, Rashidi Ishak, Iedil Dzuhrie Alaudin, Amanda Ang, Sue Tan, Nasir Alaydrus, Megat Adli, Uyaina Arshad, Rahim Omar dan Dee Dee A’iene.