Karnival Mega Suria (KMS) yang berlangsung di Padang Timur, MBPJ, Petaling Jaya pada 16 hingga 17 September lalu menerima sambutan hebat daripada lebih 40,000 pengunjung yang hadir seawal jam 7 pagi sehingga 12 tengah malam.

Malah jumlah tontonan di platform digital Suria iaitu di Youtube Suria TV, Facebook, Tiktok Suria FM, dan Aplikasi Suria Malaysia juga berjaya mencatatkan lebih 250,000 jumlah tontonan sepanjang acara berlangsung.

Pengurus Besar Suria FM, Roslinda Abdul Majid, atau lebih dikenali sebagai DJ Lin, meluahkan rasa syukur atas sambutan luar biasa daripada para pengunjung walaupun dalam keadaan cuaca yang tidak menentu.

“Terima kasih kepada rakan penaja diatas kerjasama baik bagi menjayakan karnival ini, juga tidak dilupakan buat semua pengunjung yang hadir memeriahkan acara pada Sabtu dan Ahad lalu.

“Ini merupakan kali pertama Suria FM mengambil inisiatif baru dengan menganjurkan satu program berskala besar yang berlangsung selama dua hari berturut-turut dengan pelbagai pengisian menarik bertemakan kekeluargaan.

“Mulanya sangat berdebar untuk menganjurkan karnival berskala besar, tapi inisiatif ini merupakan satu peluang bagi Suria FM untuk meneroka idea baru dalam usaha memperkukuhkan lagi jenama Suria di masa mendatang sekaligus para pengunjung dapat meluangkan masa lebih lama bersama barisan penyampai dan artis yang hadir,” katanya.

Antara tarikan yang dinanti-nantikan oleh pengunjung adalah aktiviti zumba kelolaan Hanif Shawn dan Achai, pertandingan mewarna kanak-kanak bersama Majalah Kuntum, juga pertandingan karaoke yang disertai lebih 30 orang peserta.

zumba
mewarna

Acara itu turut dimeriahkan dengan persembahan istimewa dari barisan artis baharu (BBNU) seperti Diana Danielle, Razzuan, Haziq Hisham, Iqmal Romi, Syafiq Abdillah, Alyssa Dezek, Xone, Aiman Nomad, Santosh Logandran & How1e, Athalia, Fahimi, Killa Driz, Chaca Tisha, Zali Rusli dan Nurul Iman.

Suria FM tidak melepaskan peluang untuk mempromosikan gaya hidup sihat dengan acara kayuhan ‘Fun Ride Mega Suria @ PJ’ sejauh 40 kilometer, yang berjaya mencatatkan lebih 500 pernyertaan dari peminat sukan berbasikal sekitar negeri Selangor, Kuala Lumpur, Pahang, Johor Bahru dan banyak lagi.

BBNU
DSC01294
announcer 1

Sementara itu, Konsert Karnival Mega Suria yang berlangsung selama dua malam berturut-turut menampilkan Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) sebagai gimik persembahan pembukaan.

Konsert itu dimeriahkan persembahan istimewa daripada barisan penyanyi terkenal tanah air seperti Bunkface, Dayang Nurfaizah, Masdo, Dolla, Floor 88, Aris Ariwatan, Amir Masdi & The Band, Muss, Nabila Razali, Insomniacks, Ameng, Baggio, Baby Shima dan ramai lagi.

bunkface
dolla
amir