Selepas 17 tahun mewarnai industri hiburan, kini penyanyi dan komposer Hael Husaini akhirnya meluaskan cabang kerjayanya sebagai pelakon.

Baru-baru ini, Hael mengusik peminat di media sosial dengan gambarnya bersama pelakon Qasrina Karim di set penggambaran.

Dalam temu bual bersama Gempak, Hael mengesahkan khabar angin itu dan mendedahkan dia mahu mencuba sesuatu yang baharu dalam kerjayanya.

“Saya ingin mencuba perkara baharu dalam industri seni dan lakonan merupakan cabang yang belum saya ceburi dan ini membuatkan saya teruja.

“Saya telah menolak pelawaan beberapa pengarah sebelum ini, namun terpanggil dan bersetuju untuk menerima tawaran drama ini kerana kesesuaian watak yang diberikan kepada saya sendiri,” katanya.

Pelantun lagu “Jampi” itu mengakui bahawa dia turut menghadiri kelas lakonan walaupun jadualnya padat demi drama bersiri pertamanya, “My Famous Ex Boyfriend”, yang merupakan sebuah adaptasi daripada novel Alaf 21.

Dalam pada itu, Hael juga mengakui berasa gementar bercampur teruja untuk melihat maklum balas penonton terhadap drama pertama lakonannya.

Berdasarkan novel “Petrichor” karya novelis Nurul Syahida, “My Famous Ex Boyfriend” mengisahkan Sameera, yang perlu mencari jalan untuk melupakan hubungan dengan bekas teman lelakinya, Haque Zuhal, yang juga seorang selebriti terkenal.

Drama yang bakal bersiaran di slot Megadrama, Astro Ria itu turut dibintangi Qasrina Karim dan Nadhir Nasar.