Selepas sebulan bercerai, pelakon Farid Kamil mendedahkan dia sudah merujuk kembali dengan bekas isterinya yang juga pelakon dan penyanyi, Diana Danielle pada 31 Ogos lalu.

Menurut Farid, dia tidak merancang untuk merujuk kembali sebelum mengubah fikiran setelah Diana mempelawanya untuk bersarapan bersama.

Farid kemudiannya mengambil peluang itu untuk meluahkan segala perasaan yang terbuku di hati, sekali gus perasaan cinta dan sayang berputik kembali.

“Pelawaan itu keluar dari mulut dia dan saya mengambil peluang itu untuk meluahkan apa yang saya rasa.

“Saya tidak menyangka pertemuan itu menyemarakkan lagi perasaan, bibit-bibit cinta, kasih sayang dan penghargaan yang selama ini kami cari.

“Setelah lima bulan saya tak bertentang mata dengan Diana, kami tak berhenti berdoa dan menyerahkan harapan kami pada Allah untuk memberi petunjuk taufiq dan hidayah,” ujarnya menerusi sebuah program hiburan.

Pasangan itu juga mengambil masa untuk muhasabah diri dan menilai balik perkahwinan mereka agar dapat membimbing anak-anak sekaligus menjadikan perkahwinan lebih kukuh.

Terdahulu, Farid dan Diana sah bercerai talak satu 10 Ogos lalu di Mahkamah Rendah Syariah Petaling, Subang Bestari, Selangor, menerusi aplikasi Google Meet.

Pasangan itu mendirikan rumah tangga pada 2012 serta dikurniakan dua cahaya mata, iaitu Muhammad dan Nur Aurora.