Kawkki Korean Flaming Chicken yang menampilkan pelbagai hidangan tradisional dan moden Korea secara rasminya membuka cawangan pertamanya di Malaysia.

Majlis pelancaran Kawkki juga telah berlangsung secara besar-besaran di pusat beli belah IOI Mall Puchong, Selangor, pada Ahad lalu.

Hadir memeriahkan pelancaran itu ialah Presiden Parti Ikatan Demokratik Malaysia (MUDA) YB Syed Saddiq, Penginspirasi Usahawan Datuk Wira Calvin Khu, serta Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Kawkki Ben Kuan.

IMG 4199
IMG 4112

Menurut Kuan, pihaknya memegang visi menyeluruh untuk membawakan Ayam Berapi Korea terbaik kepada para pelanggan yang hadir menjamu selera di Kawkki.

“Kawkki berbangga dengan kepelbagaian menunya, bermula daripada menu klasik hingga menu kontemporari seperti Spicy Tteokbokki dan Cheese Snow.

“Pasukan pakar masakan kami memastikan proses penyediaan yang teliti dalam masa 48 jam untuk setiap hidangan, merangkumi gabungan unik rempah dan intipati masakan Korea.

“Kawkki telah menjadi lebih daripada sekadar tempat makan, ia adalah perjalanan kulinari yang menggabungkan tradisi, inovasi dan kepintaran pasaran,” katanya.

IMG 4161

Tambah Kuan lagi, Kawkki memberi tumpuan yang mendalam pada kualiti hidangannya dengan memilih hanya bahan-bahan segar dan menggunakan teknik masakan terbaik.

“Setiap hidangan bertujuan untuk menjadi perayaan tekstur dan rasa, direka dengan teliti untuk memberikan pengalaman menjamu selera yang tiada tandingan,” katanya.

kawkki ayam

Antara menu wajib cuba di Kawkki adalah variasi ayam panggangnya iaitu ayam merah berempah Kawkki bersama sos pedas gochujang, ayam panggang perapan ala Korea asli Kawkki dan ayam panggang keju kuning Kawkki.

Setiap set ayam panggang ini dihidangkan dengan pelbagai hidangan sampingan Korea dan nasi sumbat.

IMG 4082
IMG 4081

Restoran itu turut menyediakan ruang serta susun atur yang luas dan selesa, yang mana ia memuatkan 100 orang pelanggan dalam setiap satu masa.

Bagi rancangan masa depan, Kawkki Korean Flaming Chicken sudah pun mengintai peluang pengembangan cawangannya di Kuala Lumpur dan Selangor.

Jenama ini juga terbuka kepada kerjasama perniagaan yang selaras dengan nilai dan visinya.