Buat julung kalinya, The Conjuring Universe Tour akan membuat kemunculan pertama di Asia Tenggara di The Curve, Mutiara Damansara, Petaling Jaya, bermula 26 Ogos hingga 19 November 2023.

Lawatan seram imersif ini merupakan suatu perjalanan serba baharu yang dihasilkan oleh syarikat produksi Warner Bros. Discovery Global Themed Entertainment, Sunny Side Up dan Incubase Studio, dengan kerjasama AM PM (HK) dan Ace Media Network.

The Conjuring Universe Tour menampilkan suasana ngeri serta adegan ikonik daripada francais filem seram New Line Cinema, termasuk ketiga-tiga filem “The Conjuring”, ketiga-tiga filem “Annabelle” dan “The Nun”.

Lawatan ini menjadikan pengunjung sebagai protagonis yang mengikuti jejak penyiasat paranormal dengan bantuan seorang pemandu pelancong untuk meneroka 20 zon seram yang merangkumi lebih daripada 15,000 kaki persegi.

Zon-zon ini menampilkan semula adegan klasik daripada filem-filem “The Conjuring Universe” untuk memastikan pengunjung sentiasa tertarik dan berwaspada sepanjang perjalanan dalam lawatan tersebut.

Antara replika yang menjadi tarikan ialah The Abbey of St. Carta daripada “The Nun”, di mana upacara korban dijalankan semula, The Workshop daripada “Annabelle: Creation”, iaitu tempat pembuatan anak patung Annabelle yang dirasuk, serta The Altar daripada “The Conjuring: The Devil Made Me Do It”, yang menjadi tempat penyembahan dan akan memberikan cabaran kepada pengunjung untuk berinteraksi dengannya.

Tidak lupa juga Artifact Room milik pasangan penyiasat paranormal, Ed and Lorraine Warren, di mana bilik ini dipenuhi dengan barang-barang yang terkena sumpahan dan peninggalan daripada kes-kes yang amat menyeramkan.

Perjalanan pengunjung diteruskan dengan sebuah replika pokok ikonik setinggi lima meter, seperti yang dilihat dalam poster filem “The Conjuring”.

The Perrons Basement
The Perron’s Basement
14 The Perrons House
The Perron’s House
The Altar
The Altar

Majlis pelancaran The Conjuring Universe Tour telah berlangsung di The Curve, Petaling Jaya, pada Jumaat lalu.

Pengarah Urusan Incubas Studio, Sion Yip berkata, lawatan imersif ini akan membuka mata serta pandangan orang ramai terhadap francais “The Conjuring Universe”.

“Kami berasa sangat teruja kerana dapat melancarkan The Conjuring Universe Tour, suatu pengalaman yang banyak perbezaannya daripada rumah berhantu biasa.

“Segala yang ada dalam produksi ini akan membentuk semula pemikiran orang ramai terhadap “The Conjuring Universe” dan mereka tidak akan melihatkannya seperti dahulu,” katanya selepas merasmikan majlis tersebut.

TCUT launch

Oleh sebab tema dan pengalaman yang dipaparkan dalam lawatan ini agak menggerunkan, pihak penganjur menasihatkan pelawat yang berumur 15 tahun dan ke bawah ditemani oleh seorang dewasa.

Tiket bagi The Conjuring Universe Tour sudah mula dijual di laman sesawang rasmi www.theconjuringtour.com, Klook, IncuTix dan WeTix. Harga tiket bermula dari RM80 sehingga RM110.

Sudahkan anda bersedia untuk bertemu Annabelle?
Sudahkan anda bersedia untuk bertemu Annabelle?