Pelakon Siti Khadijah Halim terkejut apabila ditawarkan pekerjaan ‘underground’ dengan bayaran lumayan sejumlah RM175 ribu menerusi media sosial.

Dedah Siti, ini bukan kali pertama dia menerima tawaran sebegitu dan pernah beberapa kali menolaknya kerana menganggap perkara itu salah dari pelbagai aspek.

Jika sebelum ini Siti tidak mengendahkan tawaran itu, namun kali ini dia terpanggil untuk menjadikan ia suatu peringatan dan pesanan buat rakan-rakan selebriti.

“Perkara ini sememangnya salah, tetapi saya tahu ia banyak kali terjadi sebab saya pernah dapat juga sebelum ini. Saya abaikan sahaja.

“Tetapi kali ini saya rasa terpanggil untuk memberi pesanan kepada rakan-rakan yang lain,” katanya.

noname

Tambah Siti lagi, wang boleh dicari dengan usaha dan bakat yang ada dalam diri masing-masing, maka tidak perlu menggadaikan harga diri atas perkara sebegitu.

“Kepada rakan-rakan saya, janganlah kita gadaikan maruah dan kerjaya kita. Duit boleh dicari kemudian dengan segala usaha keras dan bakat,” katanya.

Menerusi perkongsian tangkap layar yang Siti kongsikan, individu itu menyatakan peluang itu hanya dibuka kepada golongan selebriti dan ramai telah menerima tawaran tersebut.

Mereka yang menerima pekerjaan itu hanya perlu bekerja sekali sahaja dalam tempoh empat hingga lima jam.