Pelakon Zarina Zainuddin telah selamat menjalani pembedahan bariatrik di sebuah pusat perubatan di ibu negara pada Rabu.

Menurut Zarina, masalah kesihatan yang dialami, termasuk sakit tumit dan lutut, menjadi faktor dia memutuskan untuk melakukan pembedahan tersebut.

“Selama ini, saya tak sedar yan saya ada macam-macam penyakit. Saya cepat penat dan tumit sakit setiap kali memijak.

“Baru-baru ini, saya demam hampir seminggu. Biasanya, selepas ambil ubat, dalam dua hari sembuh. Namun, kali ini, demam berpanjangan.

“Saya mula risau melihat perubahan kesihatan. Jadi, saya buat pemeriksaan secara menyeluruh,” katanya.

Tambah Zarina lagi, doktor juga menemui ‘cyst’ (ketumbuhan) pada buah pinggangnya, selain hatinya dipenuhi lemak dan mengembang serta ulu hatinya longgar.

Zarina juga bimbang setelah mendapati berat badannya dan tahap kolestrol dalam badan meningkat dengan mendadak.

“Saya tidak sangka tahap kolestrol sangat tinggi. Sebelum ini, mungkin saya makan sahaja sebab sedap. Tidak sangka, dalaman saya teruk.

“Saya tidak suka lihat diri lemah dan tidak cerdas. Saya harap selepas pembedahan, saya kembali cergas dan dan dapat menjalani kehidupan lebih sihat lagi. Jika kurus itu dianggap bonus,” katanya.

Justeru Zarina berharap orang ramai dapat mendoakan kesihatannya agar kembali pulih dan menasihatkan orang ramai untuk menjaga kesihatan diri.