Sekian lama menyepi, penyanyi NJWA kembali menyinari industri muzik tanah air menerusi lagu “Alunan Lara” yang diangkat sebagai runut bunyi filem seram misteri “Rahsia”.

NJWA atau nama sebenarnya Najwa Mahiaddin tidak berfikir panjang untuk memberi persetujuan apabila menerima tawaran untuk menggubah, menulis lirik dan mempersembahkan lagu tersebut.

“Ini merupakan kali pertama saya diberi suatu tanggungjawab untuk menulis lagu untuk dijadikan runut bunyi sebuah filem. Saya tak pernah dapat peluang sebegini jadi sudah tentu saya bersetuju apabila diberikan tawaran ini.

“Saya rasa ini juga satu cabaran baru bagi saya untuk menulis lagu sambil menghayati watak dalam filem “Rahsia”. Sebelum ini, saya menulis lagu berdasarkan pengalaman saya sendiri,” katanya.

Tambah NJWA lagi, dia turut mengambil inspirasi menerusi beberapa lagu sebelum menulis lirik lagu “Alunan Lara”.

“Saya ada mendengar beberapa lagu dan cuba bayangkan watak serta jalan ceritanya. Salah satunya adalah “Uninvited” nyanyian Alanis Morissett,” katanya.

NJWA ditemui pada malam gala tayangan perdana filem “Rahsia” yang berlangsung di GSC Mid Valley, Kuala Lumpur pada Selasa.

Filem seram arahan Shamyl Othman yang dibintangi pelakon Nabila Huda dan Fikry Ibrahim itu akan ditayangkan di pawagam pada 10 Ogos ini.

Dalam pada itu, NJWA juga sudah bersedia untuk kembali aktif dalam dunia seni selepas memberikan sepenuh tumpuan pada keluarga dan anaknya, Kaleela, yang kini berusia dua tahun.

Anak kepada bekas Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin itu juga tidak bercadang untuk terjun ke dunia politik dan mengikut jejak langkah bapanya kerana jiwanya hanya pada dunia seni.