Komen ringkas yang ditinggalkan oleh pelakon Nabila Huda dan perkongsian Instagram milik pelakon Sharifah Sakinah mengenai pelakon Nad Zainal mencetuskan tanda tanya ramai.

Menurut Nabila, dia tidak mengenali individu bernama Nad Zainal dan memberitahu bahawa akaun Instagram miliknya juga telah disekat pelakon itu.

“Maaf tanya, siapa ini? Pelakon ke?” soalnya dengan berbaur sinikal di ruangan komen perkongsian Hlive.

Sementara itu, Sakinah berpendapat bahawa sudah tiba masanya dia memadamkan perkongsian doa buat Nad ketika pelakon itu sedang dirawat unit rawatan rapi (ICU) akibat jangkitan kuman di paru-paru, tahun lalu.

“Dah boleh padam hantaran ini. Saya jumpa awak di alam lain (akhirat). Di situ tiada ‘radar’,” tulisnya ringkas.

Terdahulu, tular sebuah video mengenai Nad, atau nama lengkapnya Farah Nadia Zainal Abidin, yang dikatakan bermasam muka dengan rakan-rakan selebriti.

Pelakon drama “Dendam Seorang Isteri” itu bagaimanapun menjelaskan tiada istilah bermasam muka, sebaliknya dia memilih untuk menumpukan perhatian kepada suami, anak-anak, serta peminat yang sentiasa mendoakannya.

“Saya memilih untuk tak fokus kepada sesiapa yang hilang dari ‘radar’. Siapa yang ada, ada. Bab-bab siapa kawan siapa dan sebagainya, semua ini terlalu ‘high school’ untuk saya.

“Saya sedang gembira dengan suami dan anak-anak. Jadi, saya tak mahu memikirkan mengenai perkara itu. Masih ramai yang ada dengan saya, jadi saya okay saja.

“Tiada istilah bermasam muka kerana kami masing-masing sudah dewasa. Banyak lagi perkara yang harus diberikan tumpuan. Contohnya seperti suami, anak-anak dan peminat yang banyak mendoakan walaupun saya sudah sihat,” katanya.

“Bukanlah hendak katakan saya sudah matang, cuma saya fokus kepada mereka yang ada dan kekal untuk bersama. Banyak lagi yang ingin saya fikirkan,” katanya.