Juara Anugerah Juara Lagu (AJL) Ke-36 iaitu Sekumpulan Orang Gila (SOG) membuat pengumuman mengejut bahawa empat ahlinya telah menamatkan perjuangan mereka bersama kumpulan tersebut.

Empat ahli yang dinyatakan ialah Riko Agus, Qayyum Rahim, Amsyar Saiful, MK Ridzuan, manakala ahli yang masih kekal ialah vokalis dan pemain gitar, Raja Nazrin Shah serta pemain dram, Raja Nazmin Shah.

“Di sini, kami ingin buat pengumuman, pada 26 Jun 2023, kami telah dimaklumkan bahawa kami bukan lagi sebahagian daripada kumpulan SOG.

“Tarikh 17 Jun 2023 adalah tarikh terakhir kami beraksi bersama iaitu pada konsert SOG Reimaginasi,” kata mereka dalam satu kenyataan.

Mereka turut menzahirkan penghargaan buat seluruh keluarga, sahabat handai serta para peminat yang tidak putus-putus memberi sokongan dan semangat sepanjang sedekad mereka bersama SOG.

“Jutaan terima kasih kepada keluarga, sahabat handai dan para penyokong yang banyak memberi pertolongan dan semangat sepanjang perjalanan 10 tahun bersama SOG. Sangatlah kami hargai.

“Tanpa kalian, perjalanan kami mungkin tidak sejauh ini. Melangkah ke hadapan, kami ingin meneruskan kehidupan dan perjalanan ke arah yang lebih baik,” tulis kenyataan tersebut.

sogg

Sementara itu, Amsyar Saiful dan MK Ridzuan menjelaskan bahawa semuanya berada dalam keadaan baik dan sudah tiba masanya untuk dia serta rakan-rakan meneruskan perjuangan dengan hala tuju masing-masing.

Meninjau ke ruangan komen laman Instagram rasmi SOG, para peminat turut bersedih atas perpecahan kumpulan tersebut dan mendoakan perjuangan persendirian mereka beroleh kejayaan.