Penyanyi dan pelakon terkenal Marsha Milan tidak berfikir panjang untuk menerima tawaran membintangi filem ‘reboot’ “Rahsia” meskipun ditawarkan watak hantu yang perlu mempamerkan wajah menyeramkan.

Menurut Marsha, kepuasan berlakon padanya bukan bergantung pada wajah semata-mata, tetapi bagaimana lakonan itu dapat meninggalkan kesan di hati penonton.

“Walaupun tidak menampakkan wajah sebenar saya, namun sebenarnya ia tetap menarik untuk dilakukan sebab ada keseronokan di situ. Saya pun tak mahu sering memberi lakonan yang bergantung pada wajah semata-mata.

“Sebagai seorang pelakon, kita perlu mencipta kepelbagaian watak. Saya berlakon bukan untuk jual wajah tetapi mencari kepuasan sebagai pelakon. Jadi, saya tak kisah untuk lakonkan lagi watak hantu,” katanya.

Marsha ditemui pada malam gala tayangan perdana filem “Rahsia” yang berlangsung di GSC Mid Valley Megamall baru-baru ini.

RAHSIA 41

Tambah Marsha lagi, dia memberi sepenuh tenaga dan sentiasa komited dalam menjayakan watak Melur selain banyak berbincang dengan pengarah Shamyl Othman agar dapat memberi kelainan serta impak kepada penonton.

“Walaupun watak saya tidak kerap muncul dalam filem ini, tetapi saya telah letakkan sepenuh jiwa saya untuk watak Melur.

“Banyak posisi yang saya tak pernah lakukan dalam rutin senaman yoga, tetapi saya perlu buat dalam filem ini. Saya pun tak sangka yang saya boleh buat pergerakan sebegitu.

“Selain memberi cadangan kepada Shamyl, saya ada juga cuba mencari pergerakan yang boleh memberi kelainan dan impak kepada watak Melur,” katanya.

Dalam pada itu, Marsha juga teruja kerana dapat bekerjasama dengan pelakon Nabila Huda dalam filem tersebut, namun pada masa yang sama berasa seram ketika berada di set penggambaran.

Jelasnya, Nabila begitu menghayati watak Ramlah yang dijayakan sehingga membangkitkan aura yang menyeramkan.

“Ingatkan masuk set penggambaran hari pertama bolehlah gembira, sekali apabila saya nampak Nabila, dia begitu menghayati wataknya, sampai saya takut nak tegur dia. Dia pula asyik pandang cermin saja waktu itu.

“Tetapi lepas habis penggambaran, Nabila meminta maaf serta menjelaskan dia perlu beri komitmen. Saya pun tidaklah terasa sebab saya sendiri memahami dan menghormati dia sebagai seorang pelakon,” katanya.

Selain Marsha dan Nabila, barisan pelakon lain yang turut membintangi filem “Rahsia” ialah Eman Manan, Fikry Ibrahim, Qistina Raisah, Syed Ali Murtadha dan Rashidi Ishak.

“Rahsia” akan menghantui pawagam di seluruh Malaysia, Singapura dan Brunei bermula 10 Ogos ini.