Rangkaian pawagam terbesar, Golden Screen Cinemas (GSC) bakal menayangkan filem aksi yang dinanti-nanti ramai, “Malbatt: Misi Bakara” menerusi skrin IMAX di pawagam tertentu seluruh negara, sekali gus menjadikannya filem tempatan pertama yang ditayangkan di IMAX.

Bagi memberi penonton pengalaman sinematik yang tiada tandingannya, filem ini telah memperbaharui imej dan kualiti bunyi The IMAX Experience® dengan proses proprietari IMAX DMR® (‘Digital Re-mastering’), lengkap dengan visual dan audio digital yang berkualiti.

Ketua Pegawai Eksekutif GSC Group, Koh Mei Lee berkata, menayangkan filem itu menerusi skrin IMAX merupakan satu peristiwa penting bagi GSC, sejajar dengan komitmen pihaknya dalam memartabatkan filem tempatan.

“GSC memainkan peranan penting dalam memacu industri filem tempatan melalui pelaburan dalam penerbitan filem tempatan dan menyediakan pengalaman sinematik yang dipertingkatkan kepada peminat filem melalui USP unik kami, termasuk IMAX,” katanya.

Dalam pada itu, pengarah “Malbatt: Misi Bakara”, Adrian Teh, gembira apabila impiannya untuk menayangkan filemnya menerusi skrin IMAX akhirnya menjadi kenyataan.

“Tayangan “Malbatt: Misi Bakara” menerusi IMAX adalah impian yang menjadi kenyataan di layar perak. Ia merupakan satu pencapaian besar untuk sebuah filem tempatan.

“Saya sangat teruja kerana penonton semua bakal menikmati filem ini dalam format terbaik yang boleh kami sediakan,” katanya.

Terdahulu, filem itu mencatat rekod tersendiri apabila menjadi filem Malaysia paling mahal dan menelan kos perbelanjaan sebanyak RM20 juta.

“Malbatt Misi Bakara” menampilkan barisan pelakon hebat tanah air seperti Bront Palarae, Zahiril Adzim, Hairul Azreen, Iedil Dzuhrie, Syazwan Zulkifly, Shaheizy Sam, Tony Eusoff, Dini Schatzmann, Gambit Saifullah dan ramai lagi.

Filem “Malbatt Misi Bakara” akan menemui penonton di pawagam bermula 24 Ogos ini.