Selepas dilemparkan pelbagai kecaman, penyanyi Masya Masyitah akhirnya membuat keputusan untuk mengundur diri dari industri hiburan tanah air.

Masya atau nama sebenarnya Siti Nurmasyitah Mohd Yusoff berkata, biarpun menerima banyak tawaran nyanyian, namun sudah tiba masanya untuk dia hidup bebas dan tidak lagi bergelar artis.

Pendedahan itu dibuat menerusi sesi siaran langsung laman TikTok Masya baru-baru ini, sekali gus menjawab pertanyaan orang ramai.

“Saya nak hidup bebas, saya dah tak mahu jadi artis, tak mahu dunia glamor. Ya, memang saya nak jadi sendu. Sekarang saya nak jadi orang biasa sahaja.

“Banyak tawaran kerja yang saya terima, tapi saya tolak. Saya nak berehat,” katanya.

Dalam pada itu, penyanyi kelahiran Kedah berkenaan turut menegaskan untuk tidak menyalahkan kedua ibu bapanya atas pilihannya untuk tidak lagi berhijab.

“Itu adalah pilihan saya sendiri. Kalau nak marah ke apa, marah pada saya. Tak perlu nak cakap mak saya pun ikut sama galak dan jangan salahkan mak ayah saya.

“Siapa kata ayah saya akan tanggung? Sendiri buat, saya sendirilah tanggung,” katanya.

Terdahulu, Masya yang pernah dinobatkan sebagai juara program Ceria Popstar musim kedua, sering dilemparkan kecaman kerana penampilan dikatakan tidak sesuai untuk wanita berhijab.

Lebih mengejutkan ramai, Masya memuat naik fotonya yang tidak lagi berhijab di laman Instagram miliknya pada penghujung Julai lalu.