Pelakon dan penyanyi Diana Danielle mendapat hak penjagaan penuh terhadap dua anaknya iaitu Muhammad dan Nur Aurora oleh Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam.

Memetik laporan dari BH Online, keputusan itu diumumkan dalam prosiding tuntutan hadanah di hadapan Hakim syarie, Zulfikri Yasoa, pada Isnin.

Peguam syarie mewakili Diana, Datuk Akberdin Abdul Kader berkata, perkara itu diputuskan atas persetujuan bersama pihak defendan, pelakon dan penerbit Farid Kamil.

“Semuanya telah diselesaikan secara baik hari ini dan semua perjanjian antara kedua-dua belah pihak telah dijadikan terma-terma mahkamah.

“Hari ini adalah prosiding untuk hak jagaan anak-anak. Hak jagaan anak dan lawatan semua diselesaikan secara baik termasuk yang lain-lain isu, selepas ini tiada apa-apa lagi,” jelasnya.

Pada 24 Mac lalu, Diana memperoleh hadanah interim (hak penjagaan sementara) dua anaknya oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam.

Farid dan Diana sah bercerai talak satu menerusi aplikasi Google Meet di Mahkamah Rendah Syariah Petaling, Subang Bestari pada 10 Ogos lalu.