Pelakon Reen Rahim nyata teruja apabila ditawarkan untuk membawa watak hantu peramah dan manja menerusi filem komedi seram pertama terbitan Dato’ Awie, “Sue-On”.

Menurut Reen atau nama lengkapnya Noreen Ashikin Abdul Rahim, dia bersyukur kerana tidak berdepan sebarang gangguan mistik sepanjang terlibat dengan penggambaran yang dijalankan di sebuah hutan di Perak.

Reen bagaimanapun akui agak sukar untuk menumpukan perhatiannya kepada watak yang dilakonkan apabila digandingkan dengan barisan pelakon komedi otai dalam filem tersebut.

“Ini adalah watak hantu pertama yang diminta untuk menjadi manja. Lakonan sebagai hantu juga adalah peluang kali pertama saya berlakon dengan Awie.

“Jujurnya, nak alih fokus dan tumpukan perhatian kepada watak apabila berlakon dengan pelakon komedi seperti Ropie dan Joey juga agak sukar.

“Selepas ini, kalau berlakon lagi dengan pelawak, saya sudah tahu bagaimana nak layan. Ini sememangnya pengalaman baharu dan menyeronokkan buat saya.

“Saya berharap penonton terhibur, seperti mana kami juga terhibur sepanjang menjayakan filem ini,” katanya yang ditemui pada malam gala tayangan perdana filem “Sue-On” di GSC The Starling Mall, Petaling Jaya.

Selain Reen, “Sue-On” turut dibintangi Dato’ Awie, Ropie, Shawani, Azlee Senario, Nazia Mustafar, Joey Daud, Achey, serta penampilan khas Erra Fazira dan kumpulan rock, Wings.

Dalam perkembangan lain, Reen terpaksa menangguhkan hasrat untuk menimang cahaya mata bersama suaminya, Ahmad Nur Hazim Zainal Abidin kerana terikat dengan kontrak perlumbaan selama setahun.

Namun Reen tetap berfikiran positif serta percaya dengan perancangan yang Allah bahawa dia dan suami akan diberikan rezeki cahaya mata pada masa yang tepat.

“Saya sudah menandatangani kontrak bersama Toyota Gazoo Racing, jadi saya tidak boleh mengandung selama setahun ini. Habis kontrak saya berserah pada rezeki apa yang Allah nak bagi.

“Saya percaya setiap pengorbanan akan digantikan dengan kebahagiaan, jadi saya fikir positif dan anggap ia adalah tempoh saya untuk berbulan madu dengan suami.

“Alhamdulillah, suami dan keluarga sangat memahami. Mereka sentiasa memberi sokongan terhadap kerjaya seni saya,” katanya.