Menepati ramalan ramai, penyanyi Nadeera Zaini telah dinobatkan sebagai juara program realiti nyanyian Big Stage musim kelima yang bersiaran secara langsung Ahad lalu.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, Nadeera berkongsi kegembiraan kerana impian yang selama ini diangankan untuk berentap di pentas Big Stage akhirnya menjadi kenyataan.

Malah, kata Nadeera lagi, biarpun perjalanannya di pentas Big Stage sudah berakhir, namun kini dia ingin mewarnai industri muzik tanah air dan terus menawan hati peminat di luar sana.

“Impian yang selama ini saya angankan menjadi kenyataan. Allahuakbar. Alhamdulillah. Syukur pada Allah SWT. Ini kemenangan indah yang tak akan saya lupakan.

“Big Stage adalah salah satu pentas impian yang saya idamkan. Perjalanan saya baru saja bermula di luar.

“Impian saya untuk menjuarai Big Stage sudah menjadi realiti, kini saya berimpian untuk menawan hati anda dengan muzik dan suara saya,” katanya.

358418802 18369271711025916 6908745842700626652 n

Dalam pada itu, Nadeera tidak lupa untuk menitip ucapan penghargaan buat keluarga, rakan-rakan serta para peminat yang tidak putus-putus mendoakan perjalanannya sepanjang bertanding dalam program tersebut.

“Jutaan terima kasih kepada ibu bapa saya, pasukan saya dan paling penting penyokong saya yang menjadi nadi perjalanan saya,” katanya.

Pada pentas akhir Big Stage, Nadeera telah mempersembahkan lagu “Never Enough” nyanyian asal Loren Allred dan berjaya menambat hati juri dengan markah keseluruhan tertinggi iaitu 68.39 peratus.

Kemenangan Nadeera melayakkannya untuk membawa pulang wang tunai bernilai RM100,000, trofi kemenangan dan sebuah single ciptaan komposer antarabangsa, Hyun Sik.

Pentas akhir Big Stage menyaksikan penyanyi Aina Abdul dan Ajai selaku juri tetap manakala maestro tersohor, Datuk Ramli MS sebagai juri jemputan.