Malang tidak berbau, pelakon Pekin Ibrahim reda apabila kereta GR Yaris Kansai D1 Edition miliknya yang baru sahaja tiba dari Jepun terlibat dalam kemalangan sehingga tidak boleh dibaiki lagi, atau ‘total lost’.

Menerusi hantaran di laman TikTok, Pekin tampil menjelaskan bahawa dia tidak terlibat dalam kemalangan tersebut, sebaliknya tiga orang rakannya yang memandu dan menaiki keretanya di Putra Heights.

“Assalamualaikum, saya nak bagitahu ya bukan saya yang memandu GTR tu. Yang memandu adalah kawan saya, Amirul nama dia.

“Tiga orang masa kejadian, abang Arif yang duduk di sebelah pemandu, Faiz duduk belakang. Ada yang patah bahu dan cedera, tetapi ketiga-tiganya selamat, alhamdulillah.

“Jadi kita doakan mereka cepat-cepat sembuhlah. Terima kasih kepada semua yang mendoakan, prihatin dan mengambil berat tentang saya,” katanya.

@pekinibrahim74 DOA YANG BAIK BAIK SEMUA . ❤️#bigjoecarwashanddetailing #Gryariskansai #Tinggalkenangan ♬ See You in Heaven – Calming Tune

Sehubungan dengan itu, Pekin atau nama sebenarnya Mohd Iznan Ibrahim meminta orang ramai untuk tidak menyebarkan sebarang spekulasi atau perkara tidak benar mengenai kemalangan tersebut.

Tambah Pekin lagi, dia akan membuat perbincangan tentang bagaimana cara untuk menyelesaikan masalah itu selepas rakan-rakannya sembuh sepenuhnya.

“Berhentilah sebarkan perkara-perkara yang bukan-bukan mengatakan mereka meninggal atau berlumba.

“Sebenarnya benda berlaku sekelip mata. Kita tak tahu ya, semuanya berlaku atas qada’ dan qadar.

“Perkara ini kami akan bincang selepas semuanya sembuh, semua dah sihat kita akan bincang macam mana nak selesaikan ini,” katanya.

Mengakhiri videonya, Pekin sempat menyelitkan nasihat agar orang ramai sentiasa berhati-hati di jalan raya, lebih-lebih lagi jika memandu kereta milik orang lain.

Difahamkan Pekin baru sahaja menerima kereta yang mendapat sentuhan istimewa oleh pemilik Kansai Service di Jepun itu dalam beberapa hari lalu sebelum ia terlibat dalam kemalangan.