Pelakon Hafidz Roshdi sah bercerai talak satu dengan isterinya, Nurul Shuhada Mat Shukri di Mahkamah Rendah Syariah di Shah Alam, hari ini.

Hafidz meluahkan kesyukuran kerana proses penceraiannya dengan Shuhada berjalan dengan lancar dan dapat diselesaikan dengan baik.

“Alhamdulillah, saya berasa lega kerana kes penceraian ini diselesaikan dengan cara yang baik dan tiada perbalahan dan sebagainya.

“Saya nak ucap terima kasih buat semua yang menghormati privasi dan kerjaya seni saya. Saya juga menghormati keputusan hakim dan berpuas hati dengan keputusan hari ini,” katanya.

Dalam pada itu, Hafidz menjelaskan bahawa dia tidak merancang untuk melangsungkan pernikahan dalam masa terdekat seperti yang dispekulasikan orang ramai.

Sementara itu, Shuhada juga bersyukur kerana proses penceraiannya dipermudahkan dan berasa gembira kerana terasa bagai satu beban dalam hidup saya dah diangkat.

“Alhamdulillah, saya rasa lebih bersemangat dan tak perlu bergantung pada orang lain lagi. Setakat ini tiada perancangan baru.

“Fokus saya hanya pada diri sendiri dan anak-anak. Saya juga dah beritahu anak-anak yang kami dah berpisah dan mereka pun faham,” katanya.

Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam menetapkan pengesahan lafaz cerai di hadapan Hakim Syarie, Siti Rahmah Hussin.

Terdahulu, Shuhada memfailkan proses pengesahan lafaz cerai di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam pada 28 Februari lalu.

Hafidz dan Shuhada mendirikan rumah tangga pada 30 April 2016 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Humairah dan Umar.