Pelakon dan usahawan terkenal Fazura telah dilantik sebagai juri tetap bagi program realiti bercorak inovasi, Innovathon yang akan bersiaran di saluran Astro Ria, bermula 15 Julai ini.

Fazura atau nama sebenarnya Nur Fazura Sharifuddin akan duduk di kerusi juri tetap bersama Menteri Ekonomi, Rafizi Ramli dan Menteri Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (Mosti), Chang Lih Kang.

“Saya dengan rendah hati, bersyukur dipilih untuk menyertai YB Chang dan YB Rafizi sebagai juri tetap Innovathon. Banyak yang saya dapat lihat setakat ini dan lebih banyak yang dapat saya pelajari sebagai juri Innovathon.

“Negara kita sememangnya kaya dengan idea dan kesungguhan rakyat dalam memperbaiki mutu serta taraf hidup. Syabas kepada semua,” katanya yang hadir ke majlis pelancaran dan sidang media program Innovathon di Hotel Royal Chulan, semalam.

Innovathon merupakan program realiti yang memberikan ruang dan peluang kepada masyarakat untuk mengetengahkan pelbagai idea serta solusi inovatif kepada pelbagai masalah harian yang dihadapi oleh segenap lapisan masyarakat.

Dalam perkembangan lain, Fazura yang kini bersikap selektif terhadap tawaran lakonan mendedahkan bahawa dia bakal kembali ke industri hiburan menerusi sebuah drama bersiri pada Ogos depan.