Pelakon Nad Zainal kesal dengan tindakan individu yang mewartakan berita palsu mengenai rumah tangganya bersama suami yang juga pelakon, Ungku Ismail Aziz.

Nad atau nama sebenarnya Farah Nadia Zainal Abidin meminta individu tersebut untuk berhenti berbuat demikian memandangkan dirinya menganggap hal rumah tangga adalah perkara peribadi.

“Kalau nak jual barang sekali pun, tidak perlulah tulis begini. Netizen sudah percaya, ada Nad Zainal lain ke?

“Sebab Nad Zainal yang tulen jaranglah buka mulut untuk canang kisah rumah tangga,” katanya menerusi satu perkongsian di laman Instagram.

Dalam perkongsian sama, pelakon drama “Cina Buta” itu kecewa apabila berita palsu itu hanyalah bertujuan untuk mempromosikan produk jualan individu terbabit.

“Baru kes Freemason habis. Nampaknya sama sahaja. Penat saya tekan pautan, rupa-rupanya suruh membeli-belah. Semoga bertaubat.

“Saya ada 21 babak hari ini dan ingin menjaga emosi di set penggambaran,” katanya.

Nad juga mengambil kesempatan itu untuk menasihatkan orang ramai untuk tidak mengulangi perkara demikian bagi mengelakkan kekeliruan di dunia maya.

“Jangan suka buat kelakar dalam media sosial ya. Nanti ramai yang lurus dan percaya,” katanya.

Menerusi tangkap layar yang dikongsikan, individu tersebut menuduh bahawa Nad berasa tidak selesa dengan Ungku Ismail selepas mereka berkahwin.

Sekadar info, Nad dan Ungku Ismail telah melangsungkan pernikahan di Masjid Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur pada 23 Januari lalu.