Penyanyi dan pelakon Ernie Zakri memohon para peminat untuk berhenti membandingkan dan melaga-lagakan dirinya dengan pencapaian artis lain.

Ernie menegaskan perkara itu selepas berlakunya perbalahan dalam kalangan peminat sehingga mengeluarkan kata-kata yang tidak enak didengar.

“Kadang-kadang kasihan dengan peminat. Mereka tak tahu kami mempunyai hubungan yang baik dalam kalangan artis sendiri. Saya mempunyai hubungan baik dengan penyanyi-penyanyi lain, alhamdulillah.

“Sudah-sudahlah. Kenapa perlu ada perbandingan, pergaduhan tetapi bila fikir balik, dalam kehidupan biasa pun, akan ada perbandingan. Ada kala kita pun akan bandingkan diri dengan orang lain,” katanya menerusi Harian Metro.

Tambah pelantun lagu “Boneka” itu lagi, biarpun dia tidak mampu menutup mulut orang, namun dia akan terus berkata yang baik-baik selain menasihati peminat.

Terdahulu, seorang pengguna Twitter mendakwa Ernie tersenarai sebagai finalis kategori Penyanyi Wanita Popular Anugerah Bintang Popular ke-35 (ABP35) hasil undian ahli keluarga sahaja.

Namun, Ernie tidak melatah dan membalas ciapan itu dengan tenang bahawa dia bersyukur walaupun hanya ahli keluarga yang mengundi.

Selain itu, Ernie juga dibandingkan dengan penyanyi lain seperti Aina Abdul dan Dato’ Sri Siti Nurhaliza.