Kemelut rumah tangga pengarah Syamsul Yusof dan pelakon Puteri Sarah Liyana akhirnya menemui titik noktah apabila pasangan itu disahkan bercerai dengan talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, hari ini.

Syamsul melafazkan cerai terhadap Puteri Sarah di hadapan Hakim Hakim Syarie, Akmalluddin Ilyas selepas mahkamah membenarkan permohonan cerai difailkan Puteri Sarah mengikut Seksyen 47 Akta Undang-Undang Keluarga Islam (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1984.

Akmallluddin mensabitkan berlaku perceraian dan memerintahkan Puteri Sarah menjalani tempoh edah selama tiga bulan dan mendaftarkan perceraian mereka.

Memetik laporan dari Harian Metro, Syamsul atau nama sebenarnya Mohd Syamsul Mohd Yusof mengakui telah membuat perbincangan secara baik dengan Puteri Sarah sejak beberapa minggu lalu.

Sementara itu, Puteri Sarah lega kerana semua urusannya dapat diselesaikan dan berharap tiada lagi persengketaan yang akan berlaku antara kedua-dua pihak.

Jawatankuasa Pendamai (JKP) memaklumkan rumah tangga Puteri Sarah dan Syamsul tidak dapat diselamatkan kerana berlaku shiqaq iaitu perbalahan berpanjangan selepas kehadiran orang ketiga.

Untuk rekod, Syamsul dan Puteri Sarah mendirikan rumah tangga pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata, iaitu Syaikul Islam, 5, dan Summayah, 3.